Déanann an NSSO iarracht caighdeán seirbhíse ardchaighdeáin a sholáthar dár gcustaiméirí. Má tá cúis ghearáin agat faoi na seirbhísí a chuirimid ar fáil, ba cheart duit teagmháil a dhéanamh ar dtús lenár bhfoirne tiomnaithe seirbhísí do chustaiméirí (hrcontact@nsso.gov.ie maidir le cúrsaí AD nó payrollcontact@nsso.gov.ie maidir le cúrsaí párolla). Nó is féidir leat glaoch orainn go díreach ar 0818 107 100.
Ina dhiaidh sin, má chreideann tú nár réitíodh do cheist chun do shástachta, is féidir leat gearán foirmiúil a dhéanamh ansin. Caithimid le gach gearán go pras, go cothrom, go neamhchlaonta agus faoi rún. Déanfaimid ár ndícheall foghlaim ó bhotúin chun a chinntiú nach ndéantar earráidí arís.
Sainmhínímid gearán mar léiriú míshástachta maidir le seirbhís nó seirbhísí a sholáthar ag an NSSO, mar atá leagtha amach faoi na gealltanais inár gCairt do Chustaiméirí.
Is féidir leat gearán foirmiúil a dhéanamh trí fhoirm ghearáin do chustaiméirí a chur faoi bhráid fhoireann na hOifige Náisiúnta um Sheirbhísí Comhroinnte agus fiosróimid é.
- Tríd ríomhphost: support@nssocomplaints.cloud.gov.ie
- Tríd an bpost: Gearáin ó Chustaiméirí, An Oifig Náisiúnta um Sheirbhísí Comhroinnte, Bloc 5, Páirc Oifige Belfield, Bóthar Chnoc na bhFeá, Cluain Sceach, Baile Átha Cliath 4, D04 A9P2
Faisnéis le soláthar
Cabhróidh tú le dlús a chur le scrúdú do ghearáin trí na sonraí seo a leanas a chur ar fáil:
- d'ainm
- Uimhir PSP
- do sheoladh ríomhphost
- achoimre gairid ar an idirbheart nó ar an tseirbhís a bhfuil tú míshásta leis
- Tabharfaidh foireann Bainistíochta Seirbhíse NSSO aitheantas do do ghearán laistigh de thrí lá oibre.
- Fiosróimid do ghearán agus eiseoimid freagra chugat laistigh de 15 lá oibre.
- Sa chás nach féidir freagra a thabhairt laistigh den fhráma ama seo, tabharfaimid freagra eatramhach ag míniú cén fáth agus ag tabhairt comhairle cathain ba cheart duit freagra deiridh a fháil.
Más rud é tar éis duit céim 1 a chomhlánú nach bhfuil tú sásta leis an toradh, féadfaidh tú a iarraidh go ndéanfar achomharc trí fhoirm achomhairc ghearáin a chomhlánú. Ní mór duit ceann amháin ar a laghad de na critéir atá liostaithe ar an bhfoirm achomhairc a chomhlíonadh chun go ndéanfar do ghearán a chur chun cinn:
Tá faisnéis ábhartha nua ar fáil anois, rud a chreideann tú a d'fhéadfadh tionchar a imirt ar thorthaí do ghearáin.
Creideann tú go raibh teip ar thaobh an NSSO scrúdú a dhéanamh ar shaincheist ábhartha shubstaintiúil maidir le do ghearán.
Creideann tú go raibh teipthe ag an NSSO faisnéis ábhartha agus riachtanach a fháil maidir leis an tsaincheist/na saincheisteanna atá liostaithe i do ghearán.
Creideann tú go bhfuil míthuiscint nó míthuiscint déanta ar do ghearán ag an NSSO. Sa chás seo beidh ort fianaise a chur ar fáil chun tacú leis seo.
Creideann tú go raibh cinneadh an NSSO mícheart nó míréasúnta i gcomhthéacs an ghearáin. Sa chás seo beidh ort fianaise a chur ar fáil chun tacú leis seo.
Admhóimid go bhfuarthas d'iarratas ar achomharc laistigh de thrí lá oibre agus eiseofar freagra chugat laistigh de 15 lá oibre. Má theastaíonn níos mó ama uainn chun d'achomharc gearáin a imscrúdú beimid i dteagmháil leat chun a mhíniú cén fáth, agus cathain ba cheart duit freagra deiridh a fháil.
Ní féidir achomharc a dhéanamh chuig Oifig an Ombudsman. Tá an bonn reachtach chun an NSSO a eisiamh ó dhlínse an Ombudsman leagtha amach in Alt 5 den Acht um Oifig an Ombudsman, 1980, mír (d)(i)(a) ina leagtar amach "Ní dhéanfaidh an tOmbudsman imscrúdú ar aon ghníomh a dhéanfaidh duine nó a dhéanfaidh duine thar a cheann- a bhaineann le téarmaí coinníollacha nó a ndéanann duine difear dó nó difear dó."
Nóta:
Ní dhéanann Nós Imeachta Gearán Custaiméirí NSSO difear do phróisis achomhairc Chiorclacha atá ann cheana féin.
Chomh maith leis sin, tá an NSSO tiomanta do chearta agus príobháideacht daoine aonair agus an Roinn Custaiméirí/Comhlacht Seirbhíse Poiblí a chosaint go hiomlán. Tá sé seo ag cloí leis an reachtaíocht um Chosaint Sonraí agus ag teacht le dea-chleachtas tionscail a nglactar leis. Chun tuilleadh eolais a fháil maidir le cosaint sonraí sa NSSO, féach ar ár mBeartas Cosanta Sonraí ar an suíomh gréasáin seo.
Gearáin sheasmhacha
Ba mhaith linn ár ndualgais fhrithpháirteacha a chur i gcuimhne duit faoin gcód cleachtais ábhartha san ionad oibre do d'eagraíocht nó do roinn Phoiblí nó Státseirbhíse, maidir lenár gcomhfhreagras lena chéile. Tá an NSSO tiomanta do chaighdeáin chomhsheasmhacha seirbhíse do chustaiméirí a ionchorprú chun eispéireas maith custaiméara a chinntiú do gach custaiméir. Ar an drochuair tá cásanna ann ina bhfuil minicíocht na teagmhála iomarcach, rud a d'fhéadfadh tionchar a bheith acu ar chumas an NSSO freagairt do chustaiméirí eile ar bhealach tráthúil.
I measc samplaí de mharthanacht mhíréasúnta tá:
- Ag éileamh go bhféachann ball foirne arís ar an ngearán tar éis achomharc a bheith curtha i gcrích.
- Foclaíocht ghearáin a athrú chun é a chur i láthair arís mar ghearán nua, nó leanúint ar aghaidh le saincheist ar tugadh aghaidh air cheana féin.
- Leanúint ar aghaidh ag comhfhreagras faoi ghearán atá fiosraithe cheana féin ag an mBainisteoir Tacaíochta do Chustaiméirí.
Má leanann comhfhreagras leanúnach ar aghaidh, scríobhfaimid chugat ag míniú go bhfuil achomharc déanta, nach mbeidh aon ghníomh eile á dhéanamh ag an oifig, agus go ndúnfar do chás. D'fhéadfaimis gníomh breise a dhéanamh chun a chinntiú nach leanfar leis an gcineál seo iompair.
Ina measc sin tá:
- Ag iarraidh ort teagmháil a dhéanamh linn trí litir amháin.
- Ag cur in iúl duit nach ndéanfar aon ghearáin nua a bhaineann le saincheisteanna ar tugadh aghaidh orthu cheana a thaifeadadh mar ghearáin. Ní chuireann sé seo teorainn leis an gceart atá ag duine gearán a dhéanamh faoi shaincheisteanna eile de chuid an NSSO.
- Ag tabhairt comhairle duit nach nglacfaidh an NSSO le haon ghlaonna gutháin amach anseo maidir le saincheisteanna ar déileáladh leo cheana féin.
Déanfaidh an NSSO cinneadh teorainn a chur le teagmháil le duine aonair ach amháin tar éis breithniú cúramach a dhéanamh ar na cúinsí.